Narzędzia help

Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
cannonical link button

http://yadda.icm.edu.pl:80/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-41cc7daa-f6f1-4d73-be27-84f19c44228d

Czasopismo

Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe

Tytuł artykułu

Rozwój bezpiecznych rozwiązań urządzeń sterowania ruchem kolejowym na przykładzie samoczynnej sygnalizacji przejazdowej typu BUES 2000

Autorzy Kornaszewski, M. 
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN The development of safe solutions of railway traffic control devices for example of automatic signaling of the level crossing type BUES 200
Języki publikacji PL
Abstrakty
PL W artykule podjęto problematykę bezpiecznych rozwiązań systemów samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Urządzenia stosowane do zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych muszą być bezwzględnie sprawne i niezawodne. Nowoczesne systemy samoczynnych sygnalizacji przejazdowych są wykonane w technologii komputerowej, często wykorzystują nadmiar strukturalny, programowalne sterowniki logiczne oraz posiadają rozbudowane mechanizmy diagnostyki technicznej. Przykładem takiego systemu sterowania ruchem kolejowym jest rozwiązanie BUES 2000 firmy Scheidt & Bachmann.
EN The article deals with the issue of safe systems of the automatic crossing signalization. Devices used to secure traffic at level crossings must be absolutely reliable and efficient. Modern systems of the automatic level crossing are made in computer technology. They use structural excess, programmable logic controllers and have developed mechanisms of technical diagnostics. An example of such railway traffic control system is BUES 2000 produced by Scheidt & Bachmann.
Słowa kluczowe
PL przejazd kolejowy   sterowanie ruchem kolejowym   samoczynna sygnalizacja przejazdowa   BUES 2000  
EN railway crossing   railway automation   railway traffic control   automatic level crossing   cross level protection system   BUES 2000  
Wydawca Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM". sp. z o.o.
Czasopismo Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe
Rocznik 2016
Tom R. 17, nr 6
Strony 231--235
Opis fizyczny Bibliogr. 8 poz., il., rys., pełen tekst na CD
Twórcy
autor Kornaszewski, M.
  • Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, Wydział Transportu i Elektrotechniki, Instytut Automatyki i Telematyki, Zakład Systemów Sterowania w Transporcie, 26-600 Radom; ul. Malczewskiego 29, m.kornaszewski@uthrad.pl
Bibliografia
1. Dokumentacja Techniczno-Ruchowa: Urządzenia zabezpieczenia przejazdów kolejowych BUES 2000, Scheidt & Bachmann, 2007.
2. Dyduch J., Kornaszewski M.: Systemy sterowania ruchem kolejowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego, Radom 2013.
3. Kornaszewski M., Łukasik Z.: Technological evolution of automatic of the level crossing in conditions of polish railway. Międzynarodowa Konferencja “The Present and Future of Modern Transport”, Praga – Czechy 2008.
4. Kornaszewski M.: Applied on polish railways the comparative analysis of modern systems of automatic of the level crossing. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej TRANSPORT Z.59. Gliwice 2005.
5. Kornaszewski M.: Postęp technologiczny samoczynnych sygnalizacji przejazdowych stosowanych w kolejnictwie polskim. Infrastruktura transportu 1/2013. Wydawnictwo ELAMED, Katowice 2013.
6. Kornaszewski M., Chrzan M., Wojciechowski J.: Intelligent transportation systems example of modern eco-transport solutions in Europe. Medzinárodná vedecká konferencia “GLOBALIZÁCIA A JEJ SOCIÁLNO-EKONOMICKÉ DÔSLEDKY '10”, Žilinská Univerzita v Žiline, Rajecké Teplice, Slovak Republic 2010,
7. http://www.bezpieczny-przejazd.pl/
8. http://www.scheidt-bachmann.pl/
Uwagi
PL Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.
Kolekcja BazTech
Identyfikator YADDA bwmeta1.element.baztech-41cc7daa-f6f1-4d73-be27-84f19c44228d
Identyfikatory