PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Inwestycje wspomagające rozwój funkcji logistycznych w polskich portach

Autorzy
Identyfikatory
Warianty tytułu
EN
Investments supporting development of logistics functions in Polish ports
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule omówiono rozwój funkcji logistycznych w polskich portach poprzez inwestycje w infrastrukturę w portach polskich I w ich otoczeniu. Wskazano, że do najbardziej sprzyjających działań należy budowa centrów logistycznych oraz wyznaczenie obszarów inwestycyjnych na tych obszarach i w ich otoczeniu. Opisano inwestycje w portach Gdańska, Gdynia, Szczecina I Świnoujścia w wyniku których zwiększono ofertę portów o nowe usługi logistyczne i wzmocniono ich pozycję konkurencyjną na rynku Morza Bałtyckiego. Między innymi w Szczecinie wybudowano centrum logistyczne i terminal kontenerowy, w Świnoujściu buduje się port LPG i rozbudowuje bazę promową, w Gdyni pogłębiono port i rozbudowano infrastrukturę dostępu do portu od strony lądu oraz rozbudowuję się centrum logistyczne, w Gdańsku zbudowano głębokowodny terminal kontenerowy oraz podpisano umowę na budowę Pomorskiego Centrum Logistycznego.
EN
The article focuses on the development of logistic functions in Polish ports by the investments in infrastructure in Polish ports and their surroundings. The most favourable action is the construction of logistics centres and the areas designated for investment in the centres and their surroundings. Author describes the investments in the ports of Gdańsk, Gdynia, Szczecin and Świnoujście, which resulted in increasing the ports’ potential in new logistics services and strengthening their competitive position on the market in the Baltic Sea Region. Among other things, logistics centres and container terminal were built in Szczecin, the LPG port has being built and ferry terminal has being expanded in Świnoujście. Reconstruction of the port channel and expanded port infrastructure, as well as the development of logistics centre in Gdynia were made. Moreover, Gdańsk Deepwater Container Terminal (DCT) was built and the contract to build the Pomeranian Logistics Centre was signed.
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Tom
Opis fizyczny
Bibliogr. 22 poz., rys., tab., pełen tekst na CD
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Alphaliner - TOP 100, Operated fleets as per 23 March 2012, http://www.alphaliner.com/top100/index.php (2012-03-23)
  • [2] Asariotis R., Maritime transport, sustainable development and climate change: some issues for consideration, “On course for a better world” – Kickoff seminar Danish Shipowners’ Association, 9 February 2012, Copenhagen, s. 2.
  • [3] Asia to hold lead as world's port growth slows 7pc in 2012: Shanghai study, http://www.simic.net.cn/news_show.php?lan=en&id=98581 (2012-03-07).
  • [4] DCT Gdańsk, http://www.dctgdansk.pl (2012-03-23)
  • [5] Grzybowski M., Ekonomiczno-infrastrukturalne uwarunkowania rozwoju portów morskich w regionie Morza Bałtyckiego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 657, Problemy Transportu i Logistyki nr 15, Zeszyty Morskie nr 1 „Uwarunkowania realizacji strategii rozwoju polskich portów morskich”, Wyd. Nauk. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, ISSN 1640-6818, ISSN 1644-275X, s. 149-164
  • [6] Grzybowski M., Kurs na intermodal, BCT w Gdyni, „Polska Gazeta Transportowa”. 29 lutego 2012, nr 9, s. 3.
  • [7] Grzybowski M., Morski rynek kontenerowy, „Polska Gazeta Transportowa”. 26 października 2011, nr 43, s. 2.
  • [8] Grzybowski M., Port Gdynia w 2011 r. Inwestycje, prywatyzacja, duże przeładunki. „Polska Gazeta Transportowa”. 22 lutego 2012, nr 8, s. 3.
  • [9] Grzybowski M., Port Gdynia. Prywatyzacja i inwestycje. „Nadmorski Przegląd Gospodarczy” nr 1/2012, s. 10.
  • [10] Grzybowski M., Rynek transportu morskiego rudy, „Polska Gazeta Transportowa”. 8 lutego 2012, nr 6, s. 3.
  • [11] Grzybowski M., Rozwój infrastruktury logistycznej portów morskich w regionie Morza Bałtyckiego. Studia przypadków, "Logistyka" 2011, nr 5, ISSN 1231-5478, s. 605-613.
  • [12] International Shipping Facts and Figures, IMO Maritime Knowledge Centre, IMO 2011, s. 9.
  • [13] Inwestycje do 2015, http://www.port.szczecin.pl/index.php (2012-03-24)
  • [14] Największy i najnowocześniejszy, Wywiad z Piotrem Trojanowskim prezesem Zarządu Terminalu Promowego w Świnoujściu Sp. z o.o. "Nadmorski Przegląd Gospodarczy" nr 6 (108) 2011 / 1 (109) 2012.
  • [15] Nowy terminal intermodalny w Szczecinie, http://www.rynekkolejowy. pl/31652/Nowy_terminal_intermodalny_w_Szczecinie.htm (2012-03-22)
  • [16] Przedsiębiorstwa australijskie w Polsce. Goodman, http://www.austrade.pl/en/handel/przedsibiorstwaaustralijskie/ przedsibiorstwa-australijskie-w-polsce/goodman (12.01.2012 r.)
  • [17] Review of Maritime Transport 2011, UNCTAD, New York and Geneva, 2011, s. 7-8.
  • [18] Terminal kontenerowy, http://www.port.szczecin.pl/index.php (2012-03-24)
  • [19] The low cost of transporting goods by sea, http://www.marisec.org/shippingfacts/worldtrade/the-low-cost-oftransporting- goods-by-sea.php (2012-03-22).
  • [20] UNCTAD Transport Newsletter No. 52 Fourth Quarter 2011, s. 3.
  • [21] Zachodniopomorskie Centrum Logistyczne, http://www.port.szczecin.pl/ (2012-03-24)
  • [22] Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, http://www.portgdansk.pl/o-porcie/statystyki-przeladunkow (2012-03-21)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-1c8b5c66-a040-45f0-8c65-43c19ff4b40a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.